Home Sănătate 5 mituri despre vitamine pe care trebuie să încetați să le credeți...

5 mituri despre vitamine pe care trebuie să încetați să le credeți și 1 vitamină de care de fapt aveți nevoie

0

A lua vitamine de care nu aveți nevoie nu înseamnă doar o pierdere de bani, ci vă poate pune sănătatea în pericol.

Mit: Oricine ar putea beneficia de o cură de multivitamine

La începutul anilor 1900, bolile cu deficiență de vitamine nu erau necunoscute: în aceste zile, este extrem de puțin probabil să aveți o deficiență serioasă.

Majoritatea alimentelor ambalate sunt îmbogățite cu vitamine. Sigur, majorității dintre noi s-ar putea să ne trebuiască câteva porții zilnice în plus de produse, dar mulți nu fac o treabă bună în substituirea celor.

Multivitaminele au poate două duzini de ingrediente, dar plantele au sute de alți compuși utili, spun specialiștii. Dacă luați doar un complex de multivitamine, vă lipsesc o mulțime de compuși care ar putea oferi beneficii.

Mit: O cură multivitaminică poate compensa o dietă nesănătoasă

O poliță de asigurare într-o pastilă? Dacă ar fi fost atât de simplu…

Un studiu realizat în Arhivele de Medicină Internă a analizat rezultatele din Inițiativa Sănătății Femeilor, un studiu pe termen lung a mai mult de 160.000 de femei de la vârsta mijlocie.

Datele au arătat că consumatorii de multivitamine nu sunt mai sănătoși decât cei care ia multe pastile, cel puțin atunci când vine vorba de bolile mari – cancer, boli de inimă, accident vascular cerebral.

„Chiar și femeile cu diete sărace nu au fost ajutate de a lua un complex de multivitamine”, spune autorul studiului, Dr. Neuhouser.

Mit: Vitamina C este un luptător anti răceală

În anii ’70, laureatul Nobel, Linus Pauling, a popularizat ideea că vitamina C ar putea preveni răcelile.

Astăzi, farmaciile sunt pline de remedii pe bază de vitamina C. Dar nu te lăsa târât în trend. În 2013, cercetătorii au analizat o serie de studii care s-au întors în câteva decenii și au implicat peste 11.000 de subiecți pentru a ajunge la o concluzie dezamăgitoare: Vitamina C nu a îndepărtat răcelile, cu excepția alergătorilor la maraton, schiorilor și soldaților la exerciții subarctice.

Elementul nutritiv v-ar putea ajuta să vă vindecați de o răceală cu o zi mai repede, dar luarea vitaminei C numai după creșterea simptomelor nu ajută; cercetătorii concluzionează că pacienții pot decide singuri dacă îndoparea cu pastile pe tot parcursul anului pentru beneficii minime merită banii.

Mit: Pastilele cu vitamine pot preveni bolile de inimă

La un moment dat, cercetătorii au sperat ca vitaminele antioxidante precum C, E și beta-carotenul să poată preveni bolile de inimă prin reducerea acumulării plăcii de blocare a arterei.

Vitaminele B erau promițătoare, de asemenea, deoarece folatul, B6 și B12 ajută la descompunerea homocisteinei aminoacizilor – iar nivelurile ridicate de homocisteină au fost legate de bolile de inimă.

Din păcate, niciuna dintre aceste speranțe nu s-a adeverit. O analiză a șapte studii de vitamina E a concluzionat că nu a redus riscul de accident vascular cerebral sau de deces din cauza bolilor de inimă.

De asemenea, studiul a examinat alte opt ​​studii cu beta-caroten și a stabilit că, în loc să prevină bolile de inimă, aceste suplimente au produs o ușoară creștere a riscului de deces. Același lucru este valabil și pentru ceilalți candidați promițători de vitamine.

Un lucru a arătat perspectivă: coenzima Q10 poate avea un efect împotriva insuficienței cardiace (deși tehnic nu este o vitamină, acționează în același mod).

În loc să luați pilule, specialiștii recomandă consumul unei diete variate bogate în fructe, legume și cereale integrale.

Mit: Luarea de vitamine poate proteja împotriva cancerului

Cercetătorii știu că moleculele instabile numite radicali liberi pot deteriora ADN-ul celulelor tale, crescând riscul de cancer.

De asemenea, ei știu că antioxidanții pot stabiliza radicalii liberi, teoretic făcându-i mult mai puțin periculoși.

Deci de ce să nu luați niște antioxidanți suplimentari pentru a vă proteja împotriva cancerului? Deoarece cercetările de până acum nu au arătat nici un beneficiu în luarea unor astfel de pastile.

O serie de studii au încercat și nu au reușit să găsească un beneficiu, precum cel publicat în Jurnalul Institutului Național al Cancerului, care a alocat la întâmplare 5.442 de femei să ia fie un placebo, fie un combo cu vitamina B.

Pe parcursul a mai mult de șapte ani, toate femeile au înregistrat rate similare de cancer și decese prin cancer.

Mitul: Hei, nu pot să facă rău

Vechea gândire a decurs ceva de genul – sigur, pastilele cu vitamine s-ar putea să nu vă ajute, dar nici ele nu le pot face rău.

Cu toate acestea, o serie de studii la scară largă au dezaprobat ferm această gândire, spune Demetrius Albanes, medic specialist, un epidemiolog nutrițional la Institutul Național al Cancerului.

Schimbarea a început cu un studiu mare asupra pastilelor de beta-caroten. Acesta a fost menit să testeze dacă antioxidantul ar putea preveni cancerul pulmonar, dar cercetătorii au detectat în schimb creșteri surprinzătoare ale cancerului pulmonar și decese în rândul fumătorilor de sex masculin care au luat suplimentul.

Apoi, un studiu de zece ani din 2017 publicat în Jurnalul de Oncologie Clinică a studiat peste 77.000 de adulți peste 50 de ani: Rezultatele indică faptul că suplimentele cu vitamina B6 și B12 au crescut riscul de cancer pulmonar pentru bărbați (deși nu pentru femei).

Alte studii au ridicat îngrijorarea că luarea unor doze mari de acid folic ar putea crește riscul de cancer de colon.

Concluzia: Vitaminele sunt sigure atunci când le primiți în alimente, dar sub formă de pastile, ele pot acționa mai mult ca un medicament, spune Albanes – cu potențial de efecte neașteptate și uneori periculoase.

Adevăr: Femeile care intenționează să aibă un bebeluș ar trebui să ia un complex de vitamine

Există un grup care ar trebui probabil să ia mai multe vitamine: viitoarele mămici.

O femeie care primește cantități adecvate de folat de vitamina B este mult mai puțin probabil să aibă un copil cu un defect de naștere care afectează măduva spinării.

Întrucât măduva spinării începe să se dezvolte extrem de devreme – înainte ca o femeie să știe că este însărcinată -, cel mai sigur este să ia 400 de micrograme de acid folic (forma sintetică de folat) zilnic când încearcă să rămână însărcinată. Acidul folic nu este însă necesar pentru restul populației.

Mai puțin de 1 la sută dintre populație – inclusiv femei cu vârsta reproductivă – sunt deficienți de folat, parțial datorită cerințelor că toate produsele de cereale îmbogățite obțin un impuls de acid folic, potrivit specialiștilor.

No comments

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here

Exit mobile version