More

    5 obiceiuri sănătoase recomandate de nutriționiști

    Datorită excesului de informații cu privire la nutriție la care suntem expuși zi de zi este foarte ușor să devii confuz când vine vorba de sfaturi despre alimentație.  

    De multe ori chiar și specialiști oferă informații în contradictoriu, chiar dacă sunt de aceeași specialitate. Cu toate acestea, în ciuda tuturor dezacordurilor, există o serie de sfaturi care sunt foarte bine susținute de știință și au adus unanimitate în rândul specialiștilor.

    1. Evitați băuturile cu conținut mare de zahăr 

    Băuturile cu un conținut ridicat de zahăr sunt printre alimentele cu cel mai mare input caloric pe care le puteți pune în organismul dumneavoastră. Un studiu realizat de către DiMeglio și Mattes RD pentru Institutul Național de Sănătate din Statele Unite ale Americii, a demonstrat că creierul uman nu are capacitatea de a măsura la fel zahărul din lichide, precum cel din alimente. 

    Prin urmare, atunci când consumați băuturi cu o cantitate mare de zahăr sfârșiți prin a consuma un număr mai mare de calorii. Băuturile zaharoase sunt puternic asociate cu obezitatea, diabetul de tip 2, bolile de inimă, acnee, cancer și multe alte probleme de sănătate. Aveți în vedere că unele așa zise sucuri naturale de fructe pot conține aproape aceeași cantitate de zahăr ca și sucurile acidulate. Rețineți și faptul că sucurile naturale conțin cantități mici de antioxidanți, iar acestea nu neutralizează efectul zahărului asupra organismului. 

    2. Consumați alune și nuci 

    În ciuda faptului că sunt bogate în grăsimi, nucile sunt incredibil de hrănitoare și sănătoase. Acestea au cantități importante de magneziu, vitamina E, fibre și mulți alți nutrienți. Nenumărate studii realizate pentru Institutul de sănătate din SUA demonstrează că nucile vă pot ajuta să pierdeți în greutate, ajută la combaterea diabetului de tip 2 și a bolilor cardiovasculare. 

    În plus, organismul nostru nu absoarbe 10-15% dintre caloriile găsite în nuci, iar unele dovezi științifice arată că alunele și nucile pot stimula metabolismul. De exemplu, migdalele, precum arată nenumărate lucrări științifice pe tema alimentației și nutriției, cresc pierderea în greutate cu 62% comparativ cu carbohidrații complecși. 

    3. Consumați alimente neprocesate 

    Mâncarea procesata este definită de nutriționiști ca fiind orice tip de aliment care a fost transformat prin următoarele metode:

    • Conservare 
    • Congelare 
    • Refrigerate 
    • Deshidratare 
    • Procesare aseptică etc. 

    Totuși, nu toate produsele procesate sunt neapărat nocive pentru noi. Printre cele care sunt recomandat de consumat se află: laptele de cereale, soia sau nuci fără zahăr adăugat, iaurturi, cerealele pentru micul dejun 100% integrale și fără zahăr, peștele congelat, fructele de mare, somonul și tonul la conservă, pâine din făină integrală și fructele deshidratate fără zahăr adăugat.

    Din categoria mâncărurilor nocive pentru noi se află:

    • Mâncarea de tip fast-food
    • Alimente conservate cu multe grăsimi
    • Gustări precum chipsuri, covrigei, napolitane și iaurturi cu fructe
    • Mâncare semi-preparată congelată 
    • Prăjituri de cofetărie 
    • Cerealele expandate pline de zahăr 
    • Mezeluri și alte tipuri de carne procesată precum conserve de carne 

    Alimentele nocive au fost concepute conform oamenilor de știință pentru a-ți declanșa centrele de plăcere, pentru a-ți păcălii creierul în supraalimentare, chiar provocând dependențe la unii oameni. 

    De cele mai multe ori aceste alimente sunt sărace în fibre, proteine și micronutrienți, dar bogate în ingrediente nesănătoase, cum ar fi zahăr adăugat și cereale rafinate. Astfel, acestea ne furnizează în mare parte calorii goale care în timp duc la creșterea în greutate și probleme de sănătate asociate cu acestea. 

    4. Consumați cafea 

    Faptul ca, cafeaua este nesănătoasă este unul dintre cele mai vechi mituri. Cafeaua este foarte sănătoasă. Bogată în antioxidanți, studiile asociază cafeaua cu longevitatea și reducerea riscului de diabet de tipul 2, Parkinson, Alzheimer și multe altele. Important de specificat este că aceste beneficii sunt asociate consumului de cafea fără zahăr, acesta diminuează semnificativ efectele pozitive ale cafelei asupra organismului.

    5. Mâncați pește gras 

    Peștele este o sursă de proteină de foarte bună calitate și grăsime sănătoasă. 

    Acest lucru este valabil în special pentru peștele gras, cum ar fi somonul, care conține mulți acizi grași precum omega-3, vitamine precum A, D, B, minerale esențiale, fier, iod, seleniu, zinc și mulți alți nutrienți. 

    Doza de pește recomandată de specialiștii în nutriție este de 2-3 mese pe săptămână. 

    O analiză a studiilor de specialitate arată că persoanele care consumă în mod regulat pește au un risc mai scăzut de anumite afecțiuni precum: 

    • Bolile cardiovasculare
    • Demență
    • Depresie 
    • Alzheimer
    • Scleroză multiplă 
    • Lupus și alte boli autoimune
    Avatar
    Sanatos
    Pasionat de un stil de viata sanatos, pozitivism, voie buna si articole pline cu motivatie

    Se citeste acum

    Din aceeasi categorie