Home Lifestyle 6 obiceiuri pentru un stil de viață sănătos

6 obiceiuri pentru un stil de viață sănătos

0

Mulți dintre noi asociem stilul de viață sănătos cu slăbitul și dietele. Cu siguranță, te va ajută să slăbești, însă o viață sănătoasă și echilibrată implică mult mai multe.

În cele ce urmează vă prezentăm 6 obiceiuri recomandate de specialiști pentru un stil de viață sănătos.

1. Dormi suficient

Importanța somnului nu poate fi subliniată îndeajuns.

Calitatea precară a somnului poate duce în timp la perturbări hormonale, rezistență la insulină, reducerea performanței fizice și mentale precum și dereglarea hormonilor responsabili de apetit.

Mai mult, lipsa de somn este unul dintre cei mai puternici factori de risc individuali pentru creșterea în greutate și obezitate. În conformitate cu “Meta-analiza somnului de scurtă durată și obezitatea la copii si adulți” somnul de scurtă durată este determinat ca fiind de 5 sau mai puține ore de somn într-un interval de 24 de ore la adult si mai puțin de 10 ore la copii de sub 10 ani. Studiul a legat somnul insuficient cu un risc crescut de 89%, respectiv 55% de obezitate la copii și adulți.

2. Ai grijă de sănătatea intestinului cu probiotice și fibre

Bacteriile din intestinul tău, supranumite și floră intestinală sunt incredibil de importante pentru starea noastră de sănătate generală.

Perturbările florei intestinale sunt legate de unele dintre cele mai grave boli cronice precum boala celiac, autism, anorexie, sindromul colonului iritabil, inclusiv obezitatea.

Printre cele mai bune și la îndemână soluții pentru a îmbunații sănătatea intestinelor se numără alimentele bogate în probiotice, precum iaurtul și varză murată, suplimente probiotice și consumul de alimente cu un conținut ridicat de fibre, precum morcovul și cerealele integrale. Este bine de știut că fibrele funcționează ca un combustibil pentru bacteriile intestinale.

3. Consumați puțină apă înainte de mese 

Consumul de apă are nenumărate beneficii pentru sănătatea dumneavoastră. Unul dintre cele mai surprinzătoare este de departe faptul că poate crește numărul de calorii pe care îl arzi într-o zi.

Nenumărate studii precum cele efectuate de către Universitatea de Medicina din Berlin arată că 500 ml de apă cresc rata metabolismului cu 30%, începând cu primele 10 minute de la consum, atingând apogeul la 30-40 de minute după. Timpul optim pentru a bea este înainte de mese. Un studiu a arătat că dacă bei 2 căni de apă (500 ml) cu 30 de minute înainte de masă crește pierderea în greutate cu 44%.

4. Nu gătiți excesiv și nu vă ardeți carnea 

Carnea poate fi o parte nutritivă și sănătoasă a dietei tale. Este bogată în proteine și conține multe substanțe nutritive importante. Cu toate acestea, pot apărea probleme când carnea este gătită în exces sau arsă. Acest lucru duce la formarea de compuși nocivi și toxine care în timp ridică riscul de cancer, conform oamenilor de știință. Așadar, când gătiți carne, asigurați-vă că este gătită corespunzător.

5. Evitați lumina albă/rece înainte de somn 

Expunerea la lumina albă rece seara poate perturba producția de melatonină sau hormonul somnului. Cele mai întâlnite tipuri de lumină sunt :

  • Alb-cald – 1900 k la 3000 k
  • Alb-neutru – 3000 k – 4000 k
  • Alb-rece – 4000 k la 6000 k 

Lumina alb-rece este recomandabil să fie folosită în locurile în care creierul nostru trebuie să fie alert, să funcționeze la capacitate maximă cu scopul de a bloca producerea de melatonină (De exemplu: birourile). În locuința dumneavoastră recomandarea specialiștilor ar fi să optați pentru o lumină neutră sau caldă pentru a ajuta creierul să intre treptat în starea de somn.

O altă strategie ar fi să renunțați la folosirea surselor de lumină rece precum: telefoane, laptopuri și calculatoare, televizor și oricare alt device cu ecran cu cel puțin 2h înainte de ora dumneavoastră de culcare.

Cititul, meditația și masajul de relaxare sunt de asemenea de foarte mare ajutor dacă suferiți de tulburări ale somnului.

6. Luați vitamina D3 dacă nu aveți prea multă expunere la soare 

Lumina soarelui este singura sursă naturală de vitamina D, aceasta fiind esențială pentru asimilarea altor vitamine în corp.

Marea majoritate a oamenilor nu au suficientă expunere la soare. De fapt, aproximativ 41,6% din populația este deficitară în această vitamină critică.

Dacă nu puteți obține o expunere adecvată la soare, suplimentele de vitamina D sunt o alternativă bună. Recomandabil este să luați sub formă de ulei pentru o asimilare mai ușoară.

Beneficiile vitaminei D includ:

  • Îmbunătățește sănătatea oaselor
  • Întărește sistemul imunitar
  • Reduce simptomele depresiei
  • Reduce riscul de cancer
  • Metabolism mai puternic
  • O piele mai frumoasă și mai sănătoasă
  • Ajută la asimilarea vitaminelor chiar și din suplimente
  • Crește speranța de viață prin reducerea cu 30% a riscului de deces a persoanelor cu boli cardiace
  • Ajută la pierderea în greutate
  • Poate ține la distanță diabetul de tip 2

No comments

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here

Exit mobile version