More

    Cele mai bune modalități de a avea grijă de tine în timpul distanțării sociale

    În mijlocul pandemiei cu COVID-19, lumea este în criză și, pentru mulți, viața de zi cu zi, așa cum știm, a ajuns să se oprească. Pe măsură ce aceste realități pun stăpânire, iar distanțarea socială devine primordială, este firesc să te simți neliniștit și pierdut pentru modul de adaptare la noul normal. Dar în aceste momente, este important, dacă nu este esențial, să acordăm prioritate îngrijirii de sine, în special când stresul ajunge la un nivel foarte mare.

    „Unul dintre cei mai mari factori de stres pentru mulți oameni este lipsa controlului a ceea ce se întâmplă în jurul nostru și în viitorul nostru”, explică Shelby Harris, Doctor Psiholog. „În mod normal, avem capacitatea de a controla multe aspecte din viața noastră de zi cu zi și lucrurile sunt scoase de sub controlul nostru de un virus pe care literalmente nu îl putem vedea”. Harris subliniază importanța de a rămâne pozitiv în tot ceea ce este incert, precum și de a menține o rutină care îți păstrează mintea și corpul sănătos. De la obținerea unui somn optim până la exersarea stării de prezență, iată câteva moduri diferite prin care poți avea grijă de tine în timp ce stai acasă.

    Mențineți rutina obișnuită și dormiți suficient

    „Menținerea unui program normal de somn este crucială în aceste perioade, mai ales atunci când ne pierdem rutina normală” explică Doctor Harris, care este un specialist comportamental în medicină pentru somn și autor al Ghidului Femeilor pentru Depășirea Insomniei.

    Trebuie să menținem consistența acolo unde putem, pentru a ajuta „ceasurile” corpului să rămână reglate. „Înainte de culcare, deconectați-vă și relaxați-vă fără ecrane (telefoane, televizor, laptop, tablete) și setați o alarmă pentru dimineață, pentru a vă asigura că vă veți trezi la aceeași oră în fiecare zi a săptămânii. În timp ce să tragem un pui de somn este foarte ușor disponibil, încercați să le evitați dacă începeți să aveți probleme cu somnul de noapte”. 

    Dacă aveți probleme cu somnul, ridicați-vă și faceți ceva liniștit și relaxant în loc să vă zvârcoliți și să vă întoarceți pe toate părțile. Faptul că rămâneți în pat servește doar pentru a vă face mai anxioși și poate agrava insomnia. Dacă te ridici din pat, îți înveți corpul că patul este doar pentru somn și făcut dragoste, nu pentru televizor, știri, îngrijorări sau de verificat telefonul. 

    Hrăniți-vă și hidratați-vă foarte bine

    Mediile cu stres ridicat pot avea un efect dramatic asupra microbiomului intestinal, ceea ce poate duce la un dezechilibru al bacteriilor intestinale și, la rândul său, la simptome inflamatorii. Pentru a vă optimiza digestia, creșteți aportul de legume nutritive și beți multă apă, precum și evitați cât mai mult posibil mâncarea de tip fast food sau semi preparată.

    ”Dietele bogate în antioxidanți și cu un nivel scăzut de zahăr stimulează funcția imună și combat virusurile, în timp ce alimentele procesate și zahărul rafinat scad rezistența sistemului imunitar”, spune medicul Taz Bhatia, care încurajează pacienții să profite de oportunitatea e a găti mâncare sănătoasă acasă, adăugând: „Atât de mulți oameni nu ajung în bucătărie – este un moment minunat să intri în bucătărie și să te joci cu ierburi și condimente!”

    Un alt mod de a susține un sistem digestiv sănătos este să luăm pro biotice. „Ajută la combaterea bacteriilor dăunătoare, ajută la absorbția nutrienților și la digestia corespunzătoare, susține o „căptușeală” puternică a intestinelor, reduce infecția și inflamațiile prin îmbunătățirea sistemului imunitar al organismului și a stării de bine”, explică expertul în medicină funcțională, Frank Lipman.

    Și în timp ce să bei un pahar sau două poate fi o modalitate ispititoare de relaxare, poate doriți să vă gândiți de două ori. „Alcoolul suprima sistemul imunitar, care vă poate predispune să vă îmbolnăviți”, avertizează Bindiya Gandhi, medic certificat în medicina de familie. Dacă te îmbie, asigură-te că rămâi hidratat, compensând cu un pahar de apă per băutură.

    Fiți activi pentru a vă îmbunătăți starea de bine și bunăstarea

    Când ești stresat, mușchii se încordează. Acest lucru, alături de a fi mai puțin activ atunci când în casă, face mișcarea și activitatea fizică să fie cu atât mai importantă pentru sănătatea generală. Exercițiile fizice reduc nivelul hormonilor de stres al corpului, cum ar fi cortizolul, și stimulează producerea endorfinelor, numite și calmantele naturale ale organismului. 

    Trăim în era tehnologiei și nu ducem lipsă de servicii de streaming pe care le puteți utiliza pe televizor, computer sau laptop, iar din ce în ce mai mulți antrenori de fitness își oferă serviciile online și fac programe de antrenamente pentru acasă. Fie că aveți echipament de fitness sau nu, sunt soluții pentru fiecare. 

    O altă modalitate prin care puteți elibera tensiunea musculară din confortul camerei de zi este eliberarea auto-miofascială, o formă de masaj cu ajutorul unei role de spumă. „Atunci când mușchii rămân contractați, fascia își poate pierde elasticitatea, lăsându-vă să vă simțiți rigid și obosit”, explică Maya Jocelyn, fondatoarea unui centru holistic de sănătate și arte. „Eliberarea auto-miofascială crește fluxul de sânge către mușchi și oferă o întindere blândă a fasciei, care vă poate ajuta să vă simțiți mai deschiși, liberi și energizați.”

    Ușurați-vă anxietatea cu tehnici de meditație și respirație

    „Sunt vremuri în care medităm – vremuri de incertitudine”, explică Light Watkins, un antrenor de meditație bazat în Los Angeles și autor al „Bliss More: Cum să reușim în meditație fără să încercăm cu adevărat”.

    „Panica, îngrijorarea și teama de ce e mai rău nu oferă nici o protecție împotriva unei pandemii. Dacă este ceva, te face mai vulnerabil la ea, deoarece sistemul imunitar nu poate funcționa corect atunci când mintea îi spune să se îngrijoreze.” Meditația este un stabilizator cunoscut al stării de spirit, și a face acest lucru de două ori pe zi – o dată dimineața și încă o dată înainte de culcare – este o regulă bună de urmat în această perioadă.

    Dacă aveți nevoie de asistență, luați în considerare utilizarea uneia dintre numeroasele aplicații de meditație pentru smartphone-uri, inclusiv Headspace și Calm sau nenumăratele meditații ghidate disponibile pe internet. Și dacă să vă limpeziți mintea complet pare prea intimidant, încercați o tehnică de respirație care să vă ajute să vă schimbați starea de conștiință; Watkins recomandă serii a câte 10 respirații profunde pe o perioadă de două, până la trei minute.

    Avatar
    Sanatos
    Pasionat de un stil de viata sanatos, pozitivism, voie buna si articole pline cu motivatie

    Se citeste acum

    Din aceeasi categorie