More

    Mitul cerealelor integrale – Cât de sănătoase sunt de fapt cerealele integrale?

    De zeci de ani, consumatorii au auzit din presă beneficiile produselor integrale, spre deosebire de cele provenite din cereale rafinate. Majoritatea experților în nutriție cred în continuare că elementele constitutive ale cerealelor – spre deosebire de făina tradițională – oferă fibre valoroase, vitamine și oligoelemente. Cu toate acestea, zahărul conținut este în mare parte ascuns, fapt care l-a chemat pe autor pe Klaus Wührer în plan. În cartea sa recent publicată „Zahărul te face să te îmbolnăvești – Cerealele întregi te îmbolnăvesc… și nimeni nu observă” el vrea să curețe cu mitul „pâinii de grâu integral sănătos, bogat în nutrienți”.

    Klaus Wührer este un medic non-medical, fizioterapeut și osteopat și a fost responsabil de o practică de naturopatie de 15 ani, cu accent pe „durere și nutriție”. Cu tezele sale, el denunță – în opinia sa – falsă, inflamatorie, recomandare nutrițională oficială a Societății Germane pentru Nutriție (DGE) și contrazice vehement părerea că numai furnizorii de zahăr cu conținut scăzut de nutrienți, rapid și mare ar promova inflamația la om.

    Zaharul te îmbolnăvește – cerealele integrale te îmbolnăvesc?

    Fiecare jurnal, fiecare spectacol de sănătate și fiecare expert nutrițional raportează „zahărul rău”, care provoacă multe boli și obezitate, recomandând „pâinea sănătoasă, hrănitoare din cereale integrale”. Cerealele întregi ar fi lupul în hainele de oaie, după cum spune autorul. În cartea sa publicată acum, atrage atenția asupra cantității de zahăr conținute, nu atât asupra fibrelor, mineralelor și oligoelementelor conținute.

    Cu câteva fapte simple, frapante, dorește să arate că cerealele integrale sunt doar zahăr și să expună astfel mitul „integralei sănătoase”. El vrea să obțină vițelul de aur cereal integral din piedestal și să arate ce este cu adevărat în el: în special zahăr. Concluzia sa simplă este că principalul ingredient al cerealelor este amidonul. Amidonul este glucoză (glucoză).

    Indicele glicemic și încărcarea glicemică

    Indicele glicemic (GI) precizează cât de rapid 50 de grame dintr-o anumită formă de carbohidrați a unui anumit aliment vor crește nivelul de glucoză din sânge. Carbohidrații care sunt digerați rapid și eliberează glucoza rapid în sânge au o GI mai mare.

    Carbohidrații, care cresc rapid nivelul de zahăr din sânge, determină astfel o eliberare rapidă de insulină. Drept urmare, nivelul de zahăr din sânge scade mai repede decât după consumul de alimente cu cereale integrale, ceea ce, la rândul său, ar trebui să conducă la o senzație mai rapidă de foame recurentă. Prin urmare, acest potențial de saturație mai scăzut al produselor făinoase albe rafinate este considerat nefavorabil, deoarece poate duce la obezitate.

    În schimb, autorul Klaus Wührer afirmă că amidonul din produsele cu cereale integrale apare în sânge la fel de rapid ca zahărul de masă strălucitor (indice glicemic). Drept urmare, după 2 felii de pâine integrală, încărcarea zahărului din sânge este la fel de mare ca după 22 de cuburi de zahăr sau 1,5 bari de ciocolată (sarcină glicemică).

    El mai susține că pâinea integrală nu este foarte hrănitoare. Chiar și ciocolata cu lapte integral are mai mulți nutrienți decât pâinea integrală „vițel de aur” (sursa: codul alimentar federal). Trucul este: amidonul nu are gust, așa că nici nu observați 1 lingură din cele 15 linguri de zahăr care oferă o porție de pâine, paste sau orez. Astfel, consumi cu presupuse „carbohidrați sănătoși” cantitatea de zahăr de 5 baruri de ciocolată zilnic – iar acest lucru este considerat oficial sănătos!

    Deoarece sarcina de glucoză din sânge de amidon este similară cu cea a zahărului simplu, amidonul provoacă la fel de multe sarcini și daune ca zahărul casnic. Credo-ul său: cerealele integrale este zahăr și, prin urmare, la fel de problematic.

    Este integral sănătos?

    Un lucru este sigur: grâul integral este considerat alternativa mai sănătoasă la produsele de cereale rafinate, iar experții în nutriție sunt de acord în acest sens. Dacă și în ce măsură consumul regulat de cereale integrale poate preveni de fapt probleme cardiace, diabet sau chiar cancer, după cum sugerează unele studii, rămâne deschis.

    Deși unele studii arată că persoanele care utilizează cereale integrale au adesea rate mai mici de boli cardiovasculare, diabet sau chiar cancer, dar acesta este de fapt un efect direct al cerealelor integrale, nu există nici o îndoială că este sigur. Deoarece multe alte aspecte, cum ar fi stilul de viață, predispoziția sau poluarea mediului au o influență asupra faptului că cineva este grav bolnav sau chiar moare prematur și acestea nu au fost luate în considerare sau numai insuficient luate în considerare în studii.

    Aspectul sănătății conținutului de zahăr în produsele cu cereale integrale este readus în discuția controversată a autorului Wührer și va deveni clar în ce măsură afirmațiile sale pot fi dovedite în studiile controlate aleatoriu.

    Avatar
    Sanatos
    Pasionat de un stil de viata sanatos, pozitivism, voie buna si articole pline cu motivatie

    Se citeste acum

    Din aceeasi categorie