More

    Sfaturi pentru părinți în timpul COVID-19 (Coronavirus)

    Coronavirus. COVID-19. Distanțarea socială. Cu ceva timp în urmă aceștia erau termeni obscuri, necunoscuți. Acum, atât rețelele sociale, cât și posturile TV sunt pline cu ele. Suntem inundați de informații. Și apoi suntem inundații din nou, pentru că lucrurile se schimbă din oră în oră. Și, o dată cu ele, ne reajustăm programele, rutinele zilnice, așteptările, planurile. Atmosfera este, în cel mai bun caz, una de incertitudine inconfortabilă, pură teroare în cel mai rău caz și, de cele mai multe ori, undeva între cele două.

    Articolele despre cum să te comporți cu copiii, cum să vorbești cu ei și cum să le calmați temerile abundă. Am citit și noi multe, le-am analizat și acum scriem și noi unul. De ce? Pentru că ceea ce nu am văzut încă este o listă, un set de sfaturi scurte și pragmatice pe care le puteți tipări și agăța pe frigiderul vostru ca referință.

    Fii adult!

    Depinde de noi să începem conversațiile cu copiii noștri. Continuă să-i întrebi ce lucruri noi au auzit despre virus, pentru a corecta dezinformarea și pentru a răspunde la întrebările lor sincer și folosind propoziții scurte. Copiii se încurcă atunci când folosim prea multe cuvinte.

    Subliniază lucrurile care sunt diferite

    Aniversările sunt anulate. Mami lucrează de acasă. Școala se închide. Oamenii nu călătoresc pentru vacanța de primăvară.

    Subliniază lucrurile care sunt la fel

    Încă serviți micul dejun preferat. Încă urmăriți emisiunile voastre favorite. Încă trebuie să vă spălați pe dinți.

    Jucați-vă. Jucați-vă. Jucați-vă

    Copiii procesează lucrurile cu jucării de pluș, păpuși, figurine de acțiune, costume. Lasă-i pe micuții tăi să fie supărați pe virus și încearcă să controlezi situația. Poate Elsa aruncă o vrajă, astfel încât să înghețe virusul din răspândire. Poate SpiderMan și ceilalți super eroi merg într-o misiune de salvare pentru a-i ajuta pe cei bolnavi. Puteți chiar să amestecați o poțiune de cură pentru Coronavirus care implică coloranți alimentari, sclipici și orice altceva.

    Lasă telefonul deoparte pentru anumite perioade de timp

    Copiii noștri simt și se simt neliniștiți când suntem distrași. Murmurând „mhhmmmhhhmm” în timp ce copilul tău spune o poveste, în timp ce te uiți ce s-a mai întâmplat pe rețelele sociale, nu este deloc de ajutor. Dar să fii clar și intenționat despre utilizarea telefonului tău ajută foarte mult. „O să ne jucăm împreună acum, așa că las telefonul pe raft” și „O să iau o pauză de câteva minute să-mi verific telefonul chiar acum, așa că nu voi putea să mă joc puțin”.

    Structura și rutinele sunt prietenii tăi

    Chiar mai mult decât de obicei, și mai ales că viața de zi cu zi pare tot mai puțin familiară. Lumea poate părea haotică și imprevizibilă, dar casa ta nu trebuie să fie. Ia în calcul să faci un orar zilnic și să o agăți undeva pentru ca toți să o poată vedea (folosește imagini dacă copiii tăi încă nu pot citi).

    Validează sentimentele de furie și dezamăgire

    Da, este frustrant că a trebuit să anulați planurile de călătorie de primăvară, petrecerea în pijamale de la prieteni, piesa de teatru de la școală. E în regulă să plângi, să fii nervos, chiar să urli puțin. Să ieși în parcul din cartier nu este același lucru cu o zi petrecută la Disney Land. Copiii tăi sunt mici, nu înapoiați.

    Simultan, privește partea bună a lucrurilor

    Poate că acum este mult mai mult timp pe care puteți să îl petreceți împreună, cum ambii părinți lucrează de acasă. Sau poate copilul tău poate face în sfârșit acel proiect epic de artă la care se gândea. Sau poate că acum poate să-și asume o nouă slujbă sau diverse treburi casnice, cum întreaga familie trebuie să pună mâna la treabă și tu poți în sfârșit să punctezi ce „copil mare” a devenit.

    Evidențiază acțiunile pe care le faceți împreună

    Familia ta nu stă degeaba în casă, așteptând ca forțe care nu țin de tine să prindă formă așa cum vor. Nu! Încadrează ceea ce faceți, ceea ce trebuie să facem cu toții, ca un set de acțiuni. Familia ta își face partea contribuind la oprirea virusului, exersând acțiuni ca spălarea mâinilor minuțios, lucrând împreună ca super eroi răspândind sănătate și siguranță în întreaga lume.

    Răspunde la întrebările copiilor cu fapte și cunoștințe verificate. Apoi oprește-te

    Dacă copiii tăi au întrebări cu privire la virus, răspunde-le sincer. Apoi nu mai vorbi. Dacă au mai multe întrebări, vor întreba. Și atunci puteți să le oferiți mai multe răspunsuri, însă tot punctual.

    Dacă copilul tău repetă aceeași întrebare, scoate în evidență acest lucru

    „Dar o să-l luăm și noi?”, „Stai, putem să îl luăm și noi?”, „Bunica sau bunicul o să îl ia?”. Dacă copilul tău continuă să pună aceeași întrebare sau altele similare, atunci el sau ea sunt în căutarea reasigurării, ceea ce este un semn de anxietate. Este în regulă să recunoaștem asta: „Uneori, când suntem îngrijorați, punem aceeași întrebare mereu și mereu. Grija ne păcălește să gândim că va ajuta, dar de fapt este exact opusul”.

    Apoi oferiți strategii utile și liniștitoare

    Ceea ce chiar ne ajută atunci când suntem îngrijorați este să ne punem corpul la treabă: „Hai să facem niște sărituri pe loc” sau să facem exerciții de respirație: „Miroase prăjiturile când ies din cuptor, apoi suflă pe ele pentru că sunt prea calde ca să le mănânci”. Știi ce face îngrijorarea să devină mai mare? Să te îngrijorezi de îngrijorare! „Și apoi să vă faceți griji pentru îngrijorarea pentru griji!” – poate spune copilul tău și, dintr-o dată, sunteți într-o interacțiune jucăușă și lucrurile nu se mai simt la fel de rău.

    Este în regulă să spui „nu știu” sau „trebuie să mă gândesc la asta”

    Cei mici au nevoie de noi pentru a proiecta o încredere calmă și clară. Acest lucru nu este sinonim cu cunoașterea tuturor răspunsurilor. Ia o pauză. Gândește-te. Caută ceea ce nu ști. Întreabă un prieten părinte cum ar răspunde ei.

    Fă mișcare!

    Sari. Dansează. Fă întinderi. Organizează o petrecere dansantă în familie. Conexiunea dintre minte și corp este reală. Când ne simțim legați de corpurile noastre, starea noastră emoțională se îmbunătățește adesea.

    Concentrează-te pe comunitate, locală și globală

    Spune cu voce tare despre cum ai de gând să verifici dacă vecinii voștri mai în vârstă au nevoie de ceva. Menționează că acum toate persoanele din lume lucrează împreună pentru a rezolva această problemă. Ghicește câți oameni din blocul vostru sau de pe strada voastră se spală pe mâini în același timp cu voi. Familia ta nu se ocupă singură de aceste provocări; faci parte dintr-un întreg mai mare.

    Lasă-i pe micuții tăi să se joace de-a bebelușul

    Un mod obișnuit prin care copiii mici cer mai mult conform și îngrijire este jucându-se de-a bebelușul, fie direct („Să ne prefacem că sunt bebelușul tău”), fie indirect (de exemplu, vorbind ca un bebeluș). Nu îi opri, fă-le pe plac și joacă-te cu ei. Tu nu ți-ai dori să te joci de-a bebelușul chiar acum? Să te țină cineva în brațe și să te alinte?

    Așteaptă-te la regresii

    Atunci când copiii trebuie să se adapteze la o rutină complet nouă sau resimt anxietate în jurul lor, creierul lor în curs de dezvoltare nu poate face întotdeauna această schimbare deasupra tuturor celorlalte lucruri; resursele interne sunt alocate noii sarcini la îndemână și se întâmplă altceva. Copilul tău poate începe să aibă accidente sau preșcolarul tău sigur pe el poate începe să arate o oarecare dependență. Este în regulă și de așteptat.

    Ai grijă de tine

    Cel mai important lucru pentru copii, în perioadele dificile, este să fie liniștit în ceea ce privește părinții sau îngrijitorii săi. Dacă vă simțiți panicat sau copleșit, faceți tot ce puteți să vă temperați înainte de a încerca să vă calmați copilul. Dacă încercările tale de a-ți liniști copilul nu sunt sincronizate cu comportamentul și energia tale îngrijorate, copilul tău va observa, iar acest lucru va fi și mai chinuitor pentru el. Este mai bine să fii sincer decât să te prefaci: „Sunt puțin îngrijorată chiar acum, așa că voi respira adânc de câteva ori înainte să îți răspund. Vrei să vii să stai lângă mine și să le rezolvăm împreună?”

    Dacă este nevoie, apelează la specialiști

    Ca întotdeauna, dacă ești îngrijorat sau doar confuz de ceva ce spune sau face copilul tău, vă rugăm să nu ezitați să vă adresați unui psiholog pentru copii pentru îndrumare. Ne aflăm pe un teritoriu necunoscut și nu trebuie să mergem singuri.

    Avatar
    Sanatos
    Pasionat de un stil de viata sanatos, pozitivism, voie buna si articole pline cu motivatie

    Se citeste acum

    Din aceeasi categorie